23. 4. 2009

Ostatní by sa mali vystreliť z Aurory


Premet Ivety Radičovej z relatívne úspešnej prezidentskej kandidátky na političku, ktorá zlyhala tam, kde nemala (zákon je zákon), má svoje nepochybné pozitíva. Daň, ktorú zaplatila, raz historici (nemyslím Vnuka a Ďuricu) zrejme označia za čiaru, na ktorej poskočila slovenská politická etika o viac bodov, ako za takmer 20 rokov od revolúcie. Že to šialenci z koalície (Zmajkovičovej bláboly o tom, že vzdanie sa mandátu je zo strany Radičovej pretvárkou, populizmom a strachom ísť pred jej na hlavu padnutý výbor - viď resumé v kauze „opilec a podvodník“) nedokážu oceniť, nie je ich neschopnosť chápať elementárne základy morálky, ale diagnóza, s ktorou by mali problém vysporiadať sa aj v Pezinku.

Pochopiteľne, krok Radičovej netreba nijako preceňovať. Nespravila nič výnimočné, len priznala chybu a vyvodila dôsledky. Spontánny potlesk divákov, ktorý okolo toho zaznieva, je iba dôkazom, že to, čo je u normálnych normálne, na Slovensku vnímame ako nadštandard.

Treba tiež jasne povedať, že ak sa z parlamentu odchádza za prehrešok, ktorý spáchala Radičová, tak Fico, Slota, Rafaj, Mečiar, Janušek, Harabin, Devínsky, Ďuračka, Vavrík, Lexa a im podobní sa mali z politiky v správnom čase odstreliť delom z Aurory a skončiť kdesi za polárnym kruhom tak, aby ich nikto nikdy nenašiel. A ani to by nebola dostatočná satisfakcia pre krajinu, v ktorej „definovali“ ich vlastné morálne štandardy, vďaka ktorým dnes prirodzený krok berieme ako čosi neslýchané.

Karol Sudor

30 komentárov:

  1. borisparis
    Prave som sa vratil zo sluzobnej cesty :), pocul som aj to, ze "sak ona ma dost penazi", zial, vobec ma to neudivilo. Uz som si navykol. Vzdanie sa poslaneckeho mandatu, vlastne nema obdobu, ak sa nemylim, v nasich, ponovembrovych dejinach.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mečiar a Slota by sa mali vzdať mandátu kontumačne.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. polárny kruh je moc blízko. Tí páni by si zaslúžili vlastnú obežnú dráhu za Plutom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. už prispievam dnes asi do 5. diskusie, a tento článok presne vystihuje moje všetky príspevky. Zvláštne Karol je, že takto to vidíme asi iba dvaja :(

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veru tak, v normalnej krajine samozrejmost, v SR nas to v kutiku este aj troska nastve ze o jedneho slusneho cloveka v NR menej (aj ked samozrejme jej nastupca moze mat rovnake kvality)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tak.
    "sak ona ma dost penazi" = nepotrebuje sa zubami-nechtami drzat poslaneckeho kresla ako niektori, ked si ich vie zarobit pracou...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. trapny clanok ako cela radicova.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Peter Vankovčan24. 4. 2009, 4:26:00

    ty si celý trápny

    OdpovedaťOdstrániť
  9. jj...Ta Zmajkopicova je pekna furia, len co je pravda...
    skoda reci...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Zmajkovičova ja taka ako cely Smer s červenym neschopnym sudruhom na čele

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Súhlasím aj ja, za chyby sa draho platí, urobila správne, ze vyvodila voci sebe dosledky... a to by malo byť normálne a bežné, lenže na Slovensku nie je... Ale je to prvá lastovička... aspoň nádej, aspon že konečne s tým uz niekto aj začal... ako dlho uz na take nieco cakame?

    ad : Vyrok "sak ona ma dost penazi" hovori o osobe, ktora ho pise, a o takych, ktori sa v parlamente drzia zubami nechtami prave kvoli peniazom a vyhodam!
    p. Zmajkovicova by mala tiez odstupit, jej komentar je nepatricny a z jej ust vobec vrcholne opovazlivy. Moze sa sama hanbit!
    ZuzaZaj

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Navrhujem pre tím pani Radičovej nové heslo na povzbudenie do ďalšej práce: "Já se vrátim... a se mnou přijde zákon!" :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. suhlas. odhadujem, ze cca 1 milion ludi to vnima rovnako. inymi slovami povedane, preferencie to neovlyvni. ti z druhej strany to vidia tak, ako to interpretuje zmajkovicova.
    since_

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Radičová v predvolebnej besede: "Musím sa priznať, že mám jednu veľkú slabosť... a tou sú deti v detských domovoch." :-/ To som tu jediný, ktorému tá slizká podlízavosť a reči o "slušnosti" a "morálke" z jej nastrčeného, zo zákulisia manipulovaného ksichtu prídu ako pretvárka? Pardon za negativizmus, ale keď ju vidím (a hlavne počujem), nemôžem si pomôcť.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ona vystudovala sociologiu a nie pravo, takze to ze ma slabost pre deti v detskych domovoch je u nej normalne - vlastne je to jeden z predpokladov cloveka ktory ide na sociologiu. Nepripada mi to ako pretvarka - v jej pripade, samozrejme; ak by to povedal napr. Fico, valal by som sa na zemi od smiechu 5 minut.
    A ze je manipulovana zo zakulisia? Kym??? Snad nie tym Dzurindom, ktory sa k nej prakticky nehlasi a ktoreho trapi jedine to, aby ho nepredbehla v popularite medzi clenmi SDKU-DS? Taketo vyhlasenie ze je to "nastrcena babka" som uz par krat pocul, a vzdy znovu ma udivi ako si ludia nevedia spojit dve veci do jedneho zaveru.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Bohuzial v nasom kulturnom a civilizacnom prostredi je slusnost prejavom slabosti a deklarovana slusnost signalom k tomu ze sa moze zacat kopat ... podobne ako deklarovana starost o deti v detskych domovoch prejavom slizkosti :-(.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Ak by to povedala ako sociologička, dobre. Ale ak to povie ako prezidentská kandidátka tesne pred voľbami, účel je myslím, jasný. Za ňou stojí niekto väčší ako Dzurinda. Kto ju tak propagoval? Odkiaľ mala toľko peňazí na kampaň? Väčšina ľudí na Slovensku to, našťastie, vie. S tými miliónmi mnohonásobne prekračujúcimi povolený limit, by som mohol byť "slušným" a "citlivým" prezidentom, s prepáčením, aj ja :)
    K tej slušnosti: dosť ma udivuje, ako tí najtvrdší radičovci nemajú problém označiť všetkých, ktorí volili Gašparoviča (teda väčšinu!), za hlupákov, "diagnózy", krčmových povaľačov...

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Hlupak? "Diagnoza" (interesantna nadavka, BTW)? Krcmovy povalac? Padli tu take slova? Aha, iba raz ...

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Ešte nie, ale má to tu k tomu nábeh. Doteraz som také jedovaté reči počul iba v SME, u Lipšica, Hríba a spol. Ale aj postavička Iveta sa vyjadruje v tom zmysle, že "slušnosť v tejto krajine zvíťazí". Asi chcela povedať, že v parlamente, ale ušlo jej to...

    OdpovedaťOdstrániť
  22. A neviem, z akého "kultúrneho a civilizačného prostredia" pochádzaš, ale tam, odkiaľ pochádzam ja, je slušnosť prejavom úcty.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Staci sa toho drzat a podla toho sa aj spravat. Skusaj dalej, drzim ti palce.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. ,,,,čiaru, na ktorej poskočila slovenská politická etika o viac bodov, ako za takmer 20 rokov od revolúcie... už vytýčil hneď po revolúcii prvý minister spravodlivosti Ladislav Košťa, ktorý za rovnaký priestupok (hlasovanie za iných) sa okamžite (a nie až po tlaku médií) vzdal mandátru poslanca a odišiel z politiky, aby sa do nej už nevrátil (a nie ako sa svoj protizákonný čin po vypočítavom kroku snaží speňažiť Radičová)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. hmmm, také krátke a také výstižné...

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Krasne ... potom nastalo svetle obdobie uslachtilych osobnosti v slovenskej politike, az sa objavila slizka hadica Radicova ... no nic, aspon v jednom si mal pravdu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  27. No, Karol, budem Ti tikať, ak sa nenahneváš. Prečítal som si tento príspevok, kde si si (trochu odveci), kopol do Vnuka a Ďuricu. Čítal som aj tvoj ďalší príspevok na blogu SME, kde sebavedome označuješ o.i. Jozefa Tisa za "fašistu" a Arpáda Tarnóczyho za "sympatizanta fašizmu". O Slovenskom štáte mám čo-to preštudované a chcem Ťa čo najslušnejšie a najúprimnejšie poprosiť, aby si PRESTAL ČÍTAŤ SME. Pretože na Slovensku si pravdepodobne jedniným ne-novinárom, ktorý hovorí o Slovenskom štáte ako fašistickom a domnievam sa, že za to môžu tieto noviny. Takto si to netrúfne formulovať asi ani Dušan Kováč. To dokážu iba novinári...
    PS1: prepáč, že to píšem sem, ale na SME sú iné názory tvrdo cenzúrované.
    PS2: Dúfam, že si ma na základe tohto príspevku nezaradíš medzi sympatizantov fašizmu :)))
    PS3: Ak nedajbože pracuješ pre SME, tak toto kľudne ignoruj, obráť sa na druhú stranu a spi ďalej. Ale snaž sa chrápať čo najmenej, aby si po prebudení v hanbe neostal.
    S úprimným želaním úspešného vysadenia masovej demagógie, Tvoj XX.

    OdpovedaťOdstrániť